30 Kasım 2016 Çarşamba

Bir Yılbaşı Hikâyesi; 1çocuk1tebessüm

2017'yi bu yıl başka türlü karşılıyoruz. Yürüttüğümüz projemiz 1cocuk1tebessum için yılbaşı çekilişi organize ettik.Güzel bir ilgi gördük. Katılımlar hala sürüyor. Çekilişte neler mi var..



Normal şartlarda yılbaşı kutlayan bir insan değilim. Takvimde bir sayfa değişikliğinden ibaret benim için aslında yeni yıl..Ama tabi ki ülke çapında büyük şenliklerle,etkinliklerle kutlanıyor.Her yıl gereksiz harcamalar yapılarak birileri zengin ediliyor. Biz de yılbaşını hayırlı bir çıkar uğruna kullanmak üzere bir çekiliş kampanyası başlatttık. Katılan gönüllülerin isimlerini teker teker kağıtlara,sonra da hediyeleri  kağıtlara yazacağız. Kura ile eşleştirerek köy okullarındaki öğrencilerimizin hem yılbaşı hediyesi almasını hem de eksiklerinin tamamlanmasını sağlayacağız. Umuyorum güzel gelişmeler olur ve planladığımız şekilde bu aktiviteyi tamamlarız.

İşsiz olduğum bir dönemde böyle bir projeyi yürütmek bana büyük kazançlar sağladı..Doğu'da eğitim şartlarının güç imkânlarla sürdürüldüğünü biliyordum fakat daha detaylı bilgiler edinmeme olanak sağladı. Örneğin okullarda kırtasiye malzemesi adına hiçbirşey yok. Öğretmenlerden bizlere gelen talep formlarında "A4 kağıdı" ihtiyacı görünce çok şaşırmıştım. Kargoların okula ulaşması uzun zaman alıyor. Sürekli internet erişimi yok,öğretmenlerle iletişimimiz kesintiye uğrayabiliyor.

Bir öğretmenimiz okuldaki 8,9 öğrencinin hiç kıyafetini değiştirmediğini söylediği günden beri düşünüyorum. Alışveriş yapma dürtüsü geldiğinde ya da dolabın karşısına geçip bugün ne giyeceğime karar veremezken aklıma o hiç tanımadığım çocuklar geliyor. Ne kadar şükürsüz olduğumu farkediyorum. Elimizden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyoruz. Keşke daha fazla duyarlı insanla karşılaşsak daha çok şey ulaşmasını sağlayabilsek..

Çalışan insanlar için katılmak daha kolay,mutlaka her ay kendimize birşeyler alıyoruz.Çalışırken yaptığım alışverişin haddi hesabı yoktu dolap kıyafetten geçilmiyor. Bir ay kendimize birşey almasak,çekilişe katılsak ne ala..

Detaylar için 1cocuk1tebessum sayfamızı ziyaret edin..

Umuyorum yılbaşı çekilişine katılım oranı daha da artar.Eğlenceli ve amacına hizmet eden bir fırsat yaratmış oluruz.

"Türkiye'de 4,5 milyon çocuk okula gidemiyor. Köy okullarında eğitim gören öğrenciler ise gelişmiş şehirlere göre çok az imkanlarla eğitimlerini sürdürüyor.1cocuk1tebessum olarak ihtiyaç sahibi öğrencilerin eksiklerini gidermeye gönüllü duyarlı kişilerin projemize destek olmasını rica ediyoruz."

4 yorum:

  1. Ben kendi adıma şöyle söyleyebilirim uzun zamandır sloganım dur alma diye minik çaplı bir olay yürütüyorum Toplam evden 4 büyük poşet dolusu kıyafet çıktı Kimisini bir Ablam gibi sevdiğim bir bayana diğerlerimi yeğenime yeğenime olmayanları başka başka insanlara verildi. Sloganım dur almalar hala devam etmekteler :) Okumak istersen mevcut :) :)

    YanıtlaSil
  2. Sayfayıda ziyaret edeceğim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel ziyaretiniz için:) bu projeyle nefsimi bi nebze olsun köreltme imkanı yakaladım.Ama aynı dili konuşabildiğimiz insan sayısı çok az.. birbirimize ihtiyacımız var:) takibe de beklerim. Bu arada sayfanız çok güzelmiş,görüşmek üzere..
      Sevgiler:)

      Sil
  3. Ankara Yılbaşı Mekanlarını Görmek İçin Sitemize Bekleriz

    YanıtlaSil