7 Kasım 2016 Pazartesi

Balayı İçin Romantizmin Adresi Santorini

         

Balayı için seçtiğimiz destinasyon Yunanistan'ın en pahalı adası Santorini'ydi..Tabi bilinçli olarak kazıklanmayı tercih etmemiştik ama evlilik telaşı,hazırlığı,stresi derken çok hazırlıklı bir seyahat       olmadı aslına bakarsanız. Biraz blog karıştırdım nerede ne yapılıraa baktım ama döndükten sonra en pahalı adası olduğunu öğrendim diyebilirim. İlk yurtdışı deneyimim olduğunu söylememe gerek var mı acaba:))

Öncelikle bol rüzgarlı bir ada, Ağustos ayında ben böyle rüzgar görmedim.Yazlık kıyafetler yanı sıra mutlaka hırka tarzı şeyler alınmalı. ve etek giymek pek rahat değil uçuş uçuş.. 6 gün olarak planladık seyahati. Ama kesinlikle tur ile gidilmesi gereken bir yer diye düşünüyrum. Mesela Mykonos'a gidemedik. 3,4 saatlik bir yol gerektirdiği ve geçiş ücretleri pahalı olduğu için.. Rodos-Mykonos-Santorini turu şahane olabilir diye düşünüyorum  şu an.. Mesela Santorini'de öyle ölüp biteceğiniz bir deniz turizmi kesinlikle yok. Ölüdeniz,kaş plajları milyon öndedir. Onu söyleyeyim.bir gün atv kiralayıp adayı turladık en keyifli günümüz bu olmuştu. Tekne turuna katıldık o da son derece yavan kaldı.Adanın tabiki en güzel yanı şahane mimarisi,Caldera manzarası..En kaba tabirle 'adamlar yapmış işte' diyorsun.. Mavinin ve beyazın mükemmel uyumu ancak bu kadar güzellik katabilir.. ve merdivenler..Eşek turizminin popüler olduğu 600,700 küsür merdiveni eşeklerle çıkmayı tercih etmek isterseniz 3-5 euro arası bir ücret ödüyorsunuz..Biz tercih etmedik.. Oia'da gün batımı efsane...muazzam bir kalabalık gün batımını izlemek üzere toplanıyor ve güneş gözden kaybolurken bir alkış tufanı kopuyor. Heyecan ve eğlenceyi tahmin edersiniz sanırım. Her milletten insanla karşılaşabiliyorsunuz. Güneşi batırırken Fransız bir çiftle karşılaşmıştık sanki yıllardır birbirimizi tanıyor gibi bir yakınlık söz konusuydu aramızda. Hatrı sayılır sayıda Türk'le de karşılaştık. Fotoğraf çektirirken tanıştığımız bir çift bizi Gaziantep'e davet bile etti.Tabii gidemedik o ayrı :)))




Oia'ya iki kez gittik ve kesinlikle değdiğine düşünüyorum. Balayı için son derece romantik bir atmosfer sunan Santorini'yi cruise turu ile tercih ederseniz unutulmaz bir balayı tecrübesi yaşayacağınıza eminim..Önemli bir nokta nerede kalacağınız konusu; adanın dinamizm merkezi Fira..Burada kalmak en avantajlı olanı çünkü buradan gitmek istediğiniz her yere kolayca ulaşım sağlayabilirsiniz.Ama romantizmin doruğuna varmak istiyorum diyorsanız Oia da mükemmel seçim lakin daha pahalı ve merkeze uzak..Bir de Santorini'ye hangi yolla gidileceği konusu var. Biz uçakla gitmeyi tercih ettik. Deniz yolunu öneren bloglar vardı ama daha zahmetli bence uçak en iyisi..AEGEAN hava yollarından bilet alacaksanız bagaj için ayrıca ödeme yapılması gerekiyor.Bilginiz olsun.SAdece buradan uçuş vardı mecburen burayı kullandık.

( önemli bir dipnot paylaşacağım bilmeyenler için :) booking'den rezarvasyon yaptırmadan önce mutlaka otelle görüşerek fiyat öğrenin genellikle booking'de fiyatlar daha yüksek oluyor komisyon aldıkları için..)


 Mesela benim için şöyle de birşey var.. Tatil için tercih edeceğim yerler arasında Yunanistan bir daha olmayacak çünkü aşırı milliyetçiler.. rahatsız edici boyutta. Atv kiralamak için konuştuğumuz bir kişi İstanbul'a Constantinapole dediğinde İstanbul diye düzelttim ve benim için konstantinapole yanıtını aldm. Başka bir yerden ATV yi kiraladığımızda indirim isterken nereli olduğumuzu sordular ve Türküz yanıtını alınca da hiç indirim uygulamadılar. ve genelde insanlar güler yüzlü,misafirperver değiller. Türkiye'de Ege ve Akdeniz'de gördüğünüz o sıcacık insanları ve tatilinizi daha da keyifli hale getiren otel ortamını da bulamıyorsunuz. Kahvaltı kültürü vasatın altında. Bizde açık büfe kahvaltıları yanında onların kahvaltısı ne kii.. Santorini'den bana kalanlar bunlar..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder