19 Aralık 2016 Pazartesi

İstanbul'a Yakın Yerler Volume 1

Son yazımdan bu yana güzel bir şey olmadı..Her geçen gün daha koyu bir karanlığa sürükleniyoruz ama hayatlarımızı yaşamaya devam ediyoruz. Dua etmek dışında yapacak bir şey yok ne yazık ki..

Kendi hayatımda da  karışık bir dönem geçirdim. Taşınmamız gerektiği için ev arayışımız söz konusuydu.. Nihayet konu çözüme kavuştu fakat taşınma faslı tadilatlardan dolayı uzun sürdüğü için henüz yerleşemedik ve askıya alınmış gibi bir hayatımız var. İnşallah bir ay içerisinde bu işi hallederiz diye umuyorum.. Bu fasıl böyle sürerken yenilenme anlamında kısa bir seyahat planlaması yapıyorum.Bu yazı ön hazırlık niteliğinde olacak ve inşallah tecrübe ettikten sonra da detayları yine paylaşacağım.

Malum kış ayları gelince genellikle eve kapanıyoruz. Özellikle bu günlerde dondurucu soğukları yaşadığımız için ya AVM'lerde vakit geçiriyoruz ya da evde sinema partisi yapıyoruz. Tabi sevenler için kış kayak sezonu demek.. Ancak kayak takımlarıyla çileli bir maceram olduğu için ben kayak turizmine pek sıcak bakamıyorum. Belki bunu da bir başka yazıda paylaşırım..:) Her hafta bir pazar klasiğimiz var kahvaltıdan sonra Hürriyet gazetesini okuyoruz ve özellikle seyahat ekini merakla inceliyoruz. Mutlaka her hafta bir dünya gezginine yer veriliyor.İş dünyasının dayanılmaz ıstırabından kaçarak mutluluğu dünya turunda bulanların hikâyesi anlatılıyor. Okurken tabi iç geçirmeler,ah lar keşkeler falan kendimi sehayat hayalleri,planları yaparken buluyorum.

Gezmeyi çok seviyorum..Doğma büyüme İstanbul'lu olduğum için artık İstanbul'da görmek istediğim ya da gitmekten keyif aldığım pek de bir yer kalmadı..Zaten trafik ve kalabalık insanı yıldırmaya yetiyor. Bunun için özellikle kış aylarında İstanbul'a yakın mesafelerde olan yerleri gezmenin daha güzel olacağını düşünüyorum. Taşınma hallerimiz geçtikten sonra kutlama olarak ilk yapacağımız şey kısmet de olursa Kıyıköy,İğneada gezisi olacak. Uzun zamandır  görmek istediğim bir yer burası..Özellikle termik santral yapılması gündemde olduğundan bu yana, daha fazla vakit kaybetmeden,burayı ziyaret etmeyi planlıyorum..İnternette yaptığım araştırmalardan tur firmalarının programını baz aldım ancak birkaç blog karıştırdıktan sonra da net bir plan çıkarabildim. Hafta sonu cumartesi sabah çıkış,pazar akşamı dönüş olacak şekilde gayet de doyurucu ve bereketli bir gezi olacağını düşünüyorum. Kalacağımız otele göre (şu an karar veremedim birkaç alternatif arasında düşünüyorum:) gezi güzergahını oluşturacağım elbette..İğneada'da güzel ve ergonomik bir otel bulursak ilk noktamız İğneada olabilir.Zaten yazılan bilgilere göre İğneada'nın daha görülmeye değer bir yer olduğu anlaşılıyor. Longoz ormanları görülmesi gereken yerler arasında.. Bununla ilgili söyleceğim birkaç şey var.. Araştırma sonucunda öğrendim ki Longoz tipi ormanın Dünya'da üç örneğinden biri İğneada Longoz Ormanları.. Burada inşa edilmesi planlanan termik santral ise milli parka 6,5 km mesafede yer alacak.Yasal mevzuata göre aslında orman arazisi olması sebebiyle aykırı bir durum söz konusu..Termik santralin yapılacağı Beğendik köyü Bulgar sınırına çok yakınmış ve bu sebeple Bulgaristan tarafında harekete geçilmiş durumda..Konuyla ilgili detaylı bilgi sahibi olmak için buraya göz atmanızı tavsiye ederim.Artık iletişim çağındayız. Sesimizi yükselttiğimiz her konuda devinim yaratmamız mümkün.. Artık seyirci kalmamıza gerek yok!

Konumuza dönecek olursak.. İğneada ve Longoz ormanları ve Dupnisa mağarası görülmeye değer yerler arasında..Longoz ormanları içerisinde yer alan yedi gölden Erikli ve Mert gölünün görülmesi gerekiyor ama bir blogda bilgilendirme tabelası olmadığı için hiçbir gölü görmeden ayrıldıklarını yazmışlardı.. Beğendik köyü Rezve deresi kıyısında yer alıyor.Derenin karşı kıyısında ise Bulgar köyü olan Rezova bulunuyor. İğneada'yı gezdikten sonra otelde konaklayıp ertesi gün Kıyıköy'e geçebiliriz. Kastro da bu program içerisine alınmış ama çok görülmeye değer bir yer olmadığını okudum  dahil edip etmemekte kararsızım. Kıyıköy sahilini gezip,havasını soluyup bol bol fotoğraf çekip güzel bir programı tamamlamanın keyfini yaşamak dileğiyle.. Program detaylarını buradan tur firmasının sayfasından aldım.. Eğer grup yapabilirsek belki turla bile gidebiliriz...

Türkiye'de değer kaybeden ve talan edilen yerlerin sayısı çok yüksek.. Zaman kaybetmeden buraları görmeli ve mümkün olduğu kadar engellenmesi yönünde çaba göstermeliyiz diye düşünüyorum.. İğneada-Kıyıköy gezisi ile alakalı fikir ve önerilerinizi lütfen yorum olarak bırakın..